7mdr vil ikke have mme

12. marts 2007

Alder:
7 mdr.

7mdr vil ikke have mme

Hej Helen.

Tak for en rigtig god side:) Jeg vil gå lige til sagen da jeg er lidt desperat.

Min dejlige og altid glade datter på 7 1/2 mdr er pludselig begyndt ikke og ville have mme(allomin 2) eller vælling som hun har fået siden hun var 2 1/2 mdr, det har stået på ca 5 dage nu og vi er meget bekymret selvom hun trives og drikker en masse vand som hun elsker, faktisk falder hun i søvn til en vandflaske nu istedet for vælling plus hun får sødmælk til alle måltider??

For ca en mdr siden havde vi samme tur og gik til lægen for at tjekke ørene, da det kunne være fordi det gjorde ondt når hun skulle synke men de så fine ud og hun begyndte så at drikke igen og det var efter 3 dage og hun tog da også 60 ml hver gang jeg tilbød hende men nu vil hun overhovedet ikke ha flasken i munden jo mindre det er vand. Jeg ...

Annonce

... har også prøvet at lade være med at varme det osv men nej.....

Det skal lige siges at hun nu spiser betydeligt mere mad til hvert måltid men det jo klart når hun ikke får sin daglige 600ml mme.

Mit spørgsmål er: er hun ved at vokse fra mælken skal jeg give hende jern dråber og er medic jern dråber ok og er der andet jeg kan give hende så hun får de vitaminer og kalk hun skal have (hun får yoghurt med frugt 3% skal jeg hellere give hende neutral og selv blande frisk frugt i)?

Grunden til jeg skriver til dig er fordi jeg ikke rigtig taler godt med min egen sundhedsplejerske eller rettere hun er på en måde lidt rolig og sir jeg skal gøre det jeg syntes er bedst for mit barn og det gør jeg da også men vil gerne ha nogen præcise svar så der er noget jeg kan forholde mig til.

Med venlig hilsen

Celinas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2