Brev:
7mdr vil ikke have mme
12. marts 2007
Alder:
7 mdr.
7mdr vil ikke have mme
Hej Helen.
Tak for en rigtig god side:) Jeg vil gå lige til sagen da jeg er lidt desperat.
Min dejlige og altid glade datter på 7 1/2 mdr er pludselig begyndt ikke og ville have mme(allomin 2) eller vælling som hun har fået siden hun var 2 1/2 mdr, det har stået på ca 5 dage nu og vi er meget bekymret selvom hun trives og drikker en masse vand som hun elsker, faktisk falder hun i søvn til en vandflaske nu istedet for vælling plus hun får sødmælk til alle måltider??
For ca en mdr siden havde vi samme tur og gik til lægen for at tjekke ørene, da det kunne være fordi det gjorde ondt når hun skulle synke men de så fine ud og hun begyndte så at drikke igen og det var efter 3 dage og hun tog da også 60 ml hver gang jeg tilbød hende men nu vil hun overhovedet ikke ha flasken i munden jo mindre det er vand. Jeg har også prøvet at lade være med at varme det osv men nej.....
Det skal lige siges at hun nu spiser betydeligt mere mad til hvert måltid men det jo klart når hun ikke får sin daglige 600ml mme.
Mit spørgsmål er: er hun ved at vokse fra mælken skal jeg give hende jern dråber og er medic jern dråber ok og er der andet jeg kan give hende så hun får de vitaminer og kalk hun skal have (hun får yoghurt med frugt 3% skal jeg hellere give hende neutral og selv blande frisk frugt i)?
Grunden til jeg skriver til dig er fordi jeg ikke rigtig taler godt med min egen sundhedsplejerske eller rettere hun er på en måde lidt rolig og sir jeg skal gøre det jeg syntes er bedst for mit barn og det gør jeg da også men vil gerne ha nogen præcise svar så der er noget jeg kan forholde mig til.
Med venlig hilsen
Celinas mor